مدیر کل تعزیرات حکومتی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: در دو ماهه نخست سال جاری ٣٩ فقره پرونده مربوط به احتکار در استان کرمانشاه شامل کالا‌های روغن، آرد و شکر تشکیل و رسیدگی شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 14 May 2022

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در رابطه با عملکرد دو ماهه سال جاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اظهار کرد: پرونده‌های وارده از سوی دستگاه‌های نظارتی اعم از جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اتاق اصناف ۵ هزار و ۱۲۹ فقره بوده که ۹۹ درصد این پرونده‌ها توسط شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شده است.

وی افزود: در آمار مقایسه‌ای دو ماه سال جاری با دو ماهه مشابه سال گذشته ۷۸ درصد پرونده‌های وارده اضافه شده و این نشان از تشدید تلاش و فعالیت بازرسان این دستگاه‌های نظارتی و رسیدگی شعب تعزیرات حکومتی است در ادامه آمار پرونده‌های وارده به اداره کل با عنوان تخلف احتکار ۳۹ فقره بوده و کالا‌های احتکاری شامل روغن، آرد و شکر بوده است
همچنین در این مبحث، کالا‌های احتکاری گوشت و روغن و آرد و شکر را نیز شامل شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد:
در ادامه ۳۷ فقره تحت عنوان احتکار انواع روغن خوراکی داشتیم که محتکران در این راستا به ۲ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند، همچنین عرضه خارج از شبکه کالای شکر در استان شامل ۲۷۰ فقره پرونده عرضه خارج از شبکه (شکر) بوده است که متخلفان به ۳۷ میلیارد و ۲۲۴ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی در خصوص پرونده‌های وارده گفت: ۴۵ فقره در بخش گران فروشی مرغ یا تخلفات دیگر مرغ تحت عنوان عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی و گران فروشی بوده و متخلفان ۷۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال جریمه شدند، همچنین پرونده مربوط به تخلف گران فروشی گوشت تعداد ۷۱ فقره بوده که متخلفان به بیش از ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

شاهی ادامه داد: پرونده‌های خبازی‌ها هم آخرین مورد بوده که به ۱۰۰ درصدِ ۱۲۸ فقره وارده به تعزیرات رسیدگی شده است و با توجه به شرایط کنونی تسریع در بحث رسیدگی داشتیم که مبلغ آن هم حدود ۲ میلیارد ریال بوده است، در خصوص نحوه رسیدگی به تخلفات و واحد‌هایی که تخلف ادامه دار داشتند، در صورت تکرار تخلف، بر اساس قانون با نصب پلاکارد در محل و یا تعطیلی محل کسب او برابر با مقررات و قانون اقدام می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ضمن قدردانی از کسبه و واحد‌های صنفی سطح استان و دعوت به رعایت قانون و ارائه خدمت درست و صحیح به مردم استان، تصریح کرد: تعداد اندکی که تخلف می‌کنند و تخلفات شان پر تکرار است از این به بعد با نصب پلاکارد محل سر درب  مغازه برابر قانون مجازات خواهند شد.

وی متذکر شد: مردم می‌توانند گزارش تخلفات را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تلفن‌های سه رقمی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صمت اعلام نمایند، تعزیرات حکومتی صبح و بعد از ظهر با کمک دستگاه‌های نظارتی و به صورت شبانه روزی و درصورت ارسال گزارش‌های مردمی شب هنگام به انبارها، مرغداری و کشتارگاه‌های شب کار سرکشی می‌کنند.

شاهی اضافه کرد: صبح‌ها و بعد از ظهر‌ها دو اکیپ گشت داریم که به طور محسوس با خودرو‌های آرم دار تعزیرات حکومتی در سطح شهر فعال هستند و دو اکیپ غیر محسوس نیز فعالیت می‌کنند.

با توجه به اعلام گرانی آرد برای واحد‌های صنعتی متاسفانه تعدادی از متخلفان اقدام به احتکار آرد کرده که از سه محل در هفته گذشته، یک محل ۴۳۰ کیسه محل دوم ۵۳۰ کیسه و محل سوم ۱۷۰ کیسه آرد یارانه‌ای کشف شد که محل سوم توسط همکاران ما در بخش نیروی انتظامی کشف و پرونده تشکیل و سریعا رسیدگی شد آورد‌های مکشوفه را جهت تقسیم به واحد‌های خبازی که به سهمیه نیاز دارند، اختصاص می‌دهند و یا اینکه بین خبازی‌ها به نسبت تقسیم خواهند کرد.

شاهی در خصوص احتکار آرد در دو ماهه تاکید کرد: ۱۲۰ فقره پرونده داشتیم ۱۲۰ میلیون ریال معادل ۱۲ میلیون تومان جریمه نقدی تعیین شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار